REGULAMIN PARKINGU
§ 1
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z niestrzeżonego parkingu bezpłatnego, będącego własnością oraz pod zarządem Parafii Rzymskokatolickiej pw. Matki Bożej Wspomożenia Wiernych w Kutnie (ul. Jesienna 2, 99-300 Kutno), zwanego dalej “parkingiem”, którego zarządcą jest ks. proboszcz parafii;
- Użytkownikiem parkingu jest każda osoba fizyczna faktycznie korzystająca z parkingu (tzn. w szczególności osoba kierująca pojazdem, przechodzień, a także właściciel pozostawionego na terenie parkingu pojazdu, niezależnie od tego czy to on dokonał parkowania pojazdu);
- Użytkowaniem parkingu są wszelkie czynności, które mają miejsce na terenie parkingu, tj. w szczególności postój pojazdów oraz gromadzenia się osób;
- Miejscem parkingowym jest wydzielona powierzchnia na terenie parkingu przeznaczona na parkowanie pojazdu;
- W momencie rozpoczęcia użytkowania parkingu przez użytkownika parkingu przyjmuje się, że użytkownik parkingu dokonał akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
§ 2
- Parking jest czynny całodobowo, 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniami wynikającymi z poniższych ustępów;
- Użytkowanie parkingu pomiędzy godziną 22.00 a 06.00 wymaga uprzedniej zgody proboszcza parafii;
- Proboszcz parafii ma wyłączne prawo do decydowania o zamknięciu i otwarciu parkingu w terminach przez siebie ustalonych, jak również może podjąć decyzje o okresowym wyłączeniu parkingu z użytkowania lub zmianie czasu otwarcia parkingu.
§ 3
- Na terenie parkingu mogą parkować wyłącznie pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 T na oś;
- Na terenie parkingu obowiązuje maksymalna prędkość poruszania się pojazdów 20 km/h;
- Parkowanie samochodu może odbywać się wyłącznie w miejscach przeznaczonych do parkowania zgodnie z poziomym lub pionowym oznakowaniem;
- Jeżeli użytkownik parkingu poprzez niewłaściwe zaparkowanie pojazdu utrudni lub zablokuje ruch na terenie parkingu, zaparkuje pojazd na miejscach wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych bez posiadania kart osoby niepełnosprawnej umieszczonej w widocznym miejscu za szybą samochodu, proboszcz parafii jest uprawniony do odholowania pojazdu na koszt użytkownika pojazdu;
- Dodatkowo proboszczowi parafii przysługuje uprawnienie wskazane w ust. 4 powyżej w przypadku zaistnienia innego uzasadnionego zdarzenia, tj. np. w sytuacji nieprzestrzegania postanowień § 2 ust. 2 i 3 Regulaminu.
§ 4
- Wyłącza się odpowiedzialność proboszcz parafii z tytułu szkód komunikacyjnych i parkingowych dotyczących pojazdów i użytkowników parkingu;
- Proboszcz parafii nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku działania siły wyższej, kradzieży, zniszczenia lub uszkodzenia pojazdów znajdujących się na terenie parkingu, jak również rzeczy w nich pozostawionych lub stanowiących ich wyposażenie, a także pozostałych przedmiotów pozostawionych na terenie parkingu;
- Użytkownik parkingu odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone proboszczowi parafii, pozostałym użytkownikom parkingu, a także osobom trzecim.
§ 5
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy wynikające z postanowień ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 988 z późn. zm.).
- Regulamin parkingu wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2023 roku.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z HUŚTAWEK
- Osoby, które chcą skorzystać z huśtawek zobowiązane są do zapoznania się z niniejszym regulaminem oraz przestrzegania jego postanowień.
- Huśtawki przeznaczone są dla dzieci w wieku powyżej 5 lat.
- Dzieci w wieku do 8 lat mogą korzystać z huśtawek tylko wyłącznie pod opieką osoby dorosłej.
- Za bezpieczeństwo dzieci korzystających z huśtawek odpowiedzialność ponoszą opiekunowie.
- Ze względów bezpieczeństwa z każdej huśtawki jednocześnie może korzystać tylko dwie osoby.
- Zabrania się:
- podchodzenia lub podbiegania do huśtawki w czasie, gdy korzysta z niej inna osoba;
- korzystania z huśtawki w pozycji innej niż siedząca;
- popychania osoby siedzącej na huśtawce;
- zeskakiwania w czasie huśtania się;
- korzystania z huśtawki z jakimikolwiek przedmiotami;
- również wszelkich innych czynności, które stwarzałyby zagrożenie dla osoby korzystającej z huśtawki, a także osób postronnych.
- Na terenie, na którym znajdują się huśtawki zabrania się ponadto:
- wnoszenia i spożywania alkoholu oraz przyjmowania środków odurzających;
- palenia tytoniu oraz przebywania na nim osób w stanie nietrzeźwym;
- wprowadzania psów;
- zaśmiecania obiektu i niszczenia zieleni.
- Za naprawianie zniszczeń wynikłych z niewłaściwego użytkowania huśtawek lub dewastacji terenu, obciążeni będą rodzice lub opiekunowie dzieci, które dokonały zniszczeń.
- W przypadku zauważenia jakichkolwiek uszkodzeń prosimy o natychmiastowe powiadomienie.
- Proboszcz parafii jest zarządcą huśtawek, które są na terenie parafii.
- Regulamin korzystania z huśtawek wchodzi w życie z dniem 01.04.2023 roku.